Έμμηνος ρύση και πόνος στη μέση !

//Έμμηνος ρύση και πόνος στη μέση !

Είναι γεγονός ότι κατά τις δύσκολες μέρες του μήνα, οι περισσότερες γυναίκες αισθάνονται αλλαγές στη διάθεση , τη ψυχολογία τους, και εννίοτε σωματικούς πόνους. Αυτή η κατάσταση, αποτελεί κανονικότητα για το μεγαλύτερο μέρος των γυναικών.

Παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό (15-30 %) υποφέρει από έντωνα συμπτώματα, που δυσκολεύουν την καθημερινότητα τους, σε σημείο που να καθηλώνονται στο κρεβάτι, να μην μπορούν να πάνε στη δουλειά τους, και γενικότερα να ταλαιπωρούνται. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται δυσμηνόρροια . Κοστίζει τόσο ψυχικά, όσο σωματικά αλλά πολλές φορές και οικονομικά.

Που οφείλεται όμως αυτό και τι μπορείτε να κάνετε για να το διαχειριστείτε;

Πρήξιμο, κράμπες , πόνος στην κοιλιά, αίσθημα βάρους , πονοκέφαλος , κακή διάθεση, είναι κάποια από τα συμπτώματα που βιώνουν την λεγώμενη πρωτογενή δυσμηννόρια.

Κάθε μήνα το γυναικείο σώμα δημιουργεί στην εσωτερική κοιλότητα της μήτρας (ενδομήτριο) μία φόδρα σαν φλοιό, της οποία το πάχος αυξάνεται όταν υπάρχει διέγερση των οιστρογόνων, προκειμένου να δεχτεί ένα γονιμοποιημένο ωάριο.

Αν το ωάριο δεν γονιμοποιηθεί τα επίπεδα των οιστρογόνων και της προγεστερώνης πέφτουν, ενώ συγχρόνως απελευθερώνονται προσταλγανδίνες, ώστε το σώμα να κάνει συσπάσεις για να αποβάλλει τον φλοιό από το ενδομήτριο.

Όταν η μήτρα συστέλλεται με ένταση, πιέζει τα αιμοφόρα αγγεία της περιοχής , διακόπτοντας την παροχή οξυγόνου τους μύες . Αυτός είναι ο λόγος που ο πόνος από την κοιλιά αντανακλά στη μέση.

Τι μπορείτε να κάνετε όμως για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα;

1) Κάντε ζεστό μπάνιο

2) Τοποθετήστε ζεστά επιθέματα στην περιοχή για να αυξήσετε την αιμάτωση

3) Σωστή διατροφή. Μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά και φτωχή σε αλάτι και καφεΐνη μπορεί να σας βοηθήσει με την ένταση του πόνου.

4)Ήπια άσκηση. Έρευνες έχουν δείξει ότι γυναίκες που γυμνάζονται συστηματικά υποφέρουν λιγότερο από πόνους περιόδου. Επίσης η απλή μέτριας έντασης αερόβια άσκηση όπως για παράδειγμα το περπάτημα , μπορεί να ανακουφίσει άμεσα από πόνο στη μέση και τον αυχένα.

5) Μη στεροιδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Η φαρμακευτική αγωγή μπορεί να βοηθήσει στην αναστολή των προσταλγανδινών που είναι υπεύθυνες για τις συμπάσεις της μήτρας ( Πάντα να ρωτήσετε τον γιατρό σας)

6) Μια επίσκεψη σε έναν επαγγελματία υγείας. Μία επίσκεψη στον φυσικοθεραπευτή ή τον χειροπρακτικό σας, μπορεί να σας ανακουφίσει άμεσα, καθώς εκείνοι είναι οι ειδικοί για να αξιολογήσουν ακριβώς το είδος της θεραπευτικής άσκησης που θα σας βοηθήσει περισσότερο, ενώ μπορούν να σας ανακουφίσουν μέσω θεραπευτικής μάλαξης, χειρισμών , και συμβουλών !

Σας άρεσε το post μας ; Πείτε μας την άποψη σας και μοιραστείτε το με ένα φίλο/μια φίλη σας !

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας, καλές γιορτές σε ολους !

 

*Το κείμενο είναι ενδεικτικό και αποτελεί ένα κομμάτι ενημέρωσης. Αν έχετε σοβαρό πρόβλημα να απευθυνθείτε στον γιατρό-γυναικολόγο σας !